Cum sa citesti gandurile clientilor?

Succesul in mediul de afaceri se rezuma la cat de bine iti cunosti clientii. Imagineaza-ti cat de mult te-ar ajuta sa stii ce parere au acestia despre un anumit produs, despre pretul acestuia si cel mai important, cat de mult isi doresc sa il cumpere. Cu ajutorul catorva trucuri usoare, poti avea acces la toate aceste informatii esentiale in dezvoltarea afacerii tale.

Chestionarele reprezinta una dintre cele mai eficiente metode de a-ti cunoaste clientii, insa ai grija la nuantele lingvistice. Cu cat chestionarul este mai personal, cu atat clientii se vor simti mai in siguranta sa impartaseasca preferintele, hobby-urile si alte informatii personale. Fiecare client caruia ii trimiti un chestionar trebuie sa se simta important, sa simta ca tie chiar iti pasa de parerea lui in ceea ce priveste un serviciu sau un produs. Cea mai mare greseala pe care o fac oamenii de afaceri este ca ii considera pe clienti respondenti si nu persoane. Scopul tau este sa afli care sunt preferintele fiecarui client in parte, care sunt asteptarile sale si ce il motiveaza sa cumpere un produs sau serviciu. Odata obtinute aceste informatii este esential sa le introduci in strategiile de dezvoltare a produselor viitoare.

Inainte de a incepe sa dezvolti chestionarul de opinie, trebuie sa stabilesti doua lucruri esentiale: ce anume vrei sa afli si de la ce categorie de clienti. Specialistii recomanda sa stabilesti un singur obiectiv atunci cand dezvolti o astfel de strategie. Apoi, gandeste fiecare intrebare astfel incat sa te ajute sa iti indeplinesti scopul propus. De asemenea, trebuie sa stabilesti care sunt clientii carora le vei trimite chestionarul: tuturor clientilor, clientilor care au cumparat un anumit produs, clientilor loiali, clientilor noi etc.

Incepe chestionarul cu intrebari demografice care te vor ajuta sa iti indeplinesti obiectivul propus si pe care nu le ai deja. Poti alege dintre: varsta, sex, localitate, stare civila, salariu sau educatie. Alege maxim trei!

Sa stii numele clientilor tai este la fel de important precum adresa de email. Gandeste-te ca atunci cand un client vine la sediul firmei pentru a discuta probeleme legate de o colaborare, va fi insuficient sa ii cunosti adresa de email, trebuie sa stii cum il cheama. Cu cat o discutie, un email sau un chestionar este mai personal, cu atat clientul va avea mai multa incredere in compania, produsele sau serviciile pe care le oferi. Bineinteles ca nu toti clientii vor fi de acord sa iti spuna numele, insa trebuie sa faci tot posibilul sa afli aceasta informatie.

Urmatoarea problema cu care te confrunti este sa construiesti intrebari de calitate pe care sa le incluzi in chestionar. Iata cateva idei care iti pot fi de folos:
– Ce asteptari ai atunci cand cumperi produsul X?
– Care sunt elementele care iti plac/displac la produsele/serviciile noastre?
– Care sunt 3 elemente care te determina sa cumperi un produs/serviciu?
– Ce produse ai vrea sa cumperi de la noi, dar care nu sunt disponibile?
– Ce elemente am putea sa imbunatatim?
– Ce hobby-uri ai?

Aceste intrebari te vor ajuta sa iti cunosti mai bine clientii din punct de vedere al necesitatilor si preferintelor, dar vei afla si care sunt elementele care ar trebui imbunatatite. Un chestionar profesional te va ajuta sa citesti rapid si eficient gandurile clientilor si vei avea acces la informatiile de care ai nevoie pentru a crea un mediu de shopping placut pentru clientii si potentialii clienti.

 



Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *