Cele mai comune greseli in realizarea unui logo

Cea mai usoara modalitate de a recunoaste o companie este prin intermediul logo-ului. Acesta transmite clientilor si potentialilor clienti mesajul dorit, „vorbeste” despre produsele sau serviciile pe care le ofera compania si este elementul care creeaza legatura intre companie si client. Cu toate acestea, chiar si unele dintre cele mai mari companii din lume fac greseli atunci cand vor sa isi schimbe logo-ul. Unele dintre cele mai concludente exemple sunt Gap (dupa o serie de critici online, compania a revenit la logo-ul initial in mai putin de o saptamana) sau MasterCard (dupa ce a primit feedback negativ din partea clientilor, intr-un final, compania a renuntat la noul logo). Asadar, crearea unui logo de calitate nu are la baza o reteta sigura, ci depinde foarte mult de culorile folosite, elementele grafice si mesajul pe care il transmite clientilor. Pornind de la aceste informatii, iata care sunt cele mai comune greseli pe care le fac designerii atunci cand construiesc un logo:

Se bazeaza pe trenduri
Pe cat de repede apar, pe atat de repede dispar trendurile. Acest lucru nu ne afecteaza atat de mult in unele domenii, precum moda sau domeniul auto, insa cand vine vorba de logo-ul companiei, acesta poate fi principalul motiv pentru care afacerea ta nu se dezvolta asa cum ti-ai dori. Atunci cand realizezi un logo, tine minte ca acesta trebuie sa te reprezinte cel putin 10 ani. Daca alegi o companie specializata sa se ocupe de dezvoltarea logo-ului tau, asigura-te ca esti pe aceeasi lungime de unda cu persoana care se va ocupa de proiect. Mai bine sa evizi cazurile in care nu ajungeti la un punct comun datorita faptului ca aveti viziuni diferite, decat sa va pierdeti timpul.

Mult prea incarcat 
Din dorinta de a sugera cat mai multe calitati ale companiei, unele logo-uri se dovedesc a fi mult prea incarcate. Stii deja ca un logo profesional este pe cat de simplu, pe atat de complex. In plus, un logo prea complex va fi greu de inclus pe diverse materiale promotionale (carti de vizita, pliante, documente etc.) datorita faptului ca nu va fi lizibil atunci cand dimensiunile acestuia sunt reduse. In plus, logo-ul tau trebuie sa transmita acelasi mesaj chiar si atunci cand afisat in varianta alb negru.

Se bazeaza pe culori pentru a reda efectul dorit
Culorile joaca un rol foarte important in dezvoltarea unui brand, insa ceea ce este mult mai important este design-ul grafic. Sa luam ca exemplu compania Coca Cola, al carei logo este concentrat pe combinatia de culori rosu-alb. Cu toate acestea, editia cu mai putin zahar si mai putine calorii (Coca Cola Life) este reprezentata de o alta combinatie de culori si anume verde-alb, iar varianta fara zahar (Coca Cola Zero) utilizeaza rosu-negru ca si culori principale. Asta ne influenteaza intr-un fel atunci cand suntem la raftul de bauturi carbogazoase? Nu. Datorita elementelor grafice specifice acestei companii, ne este foarte usor sa recunoastem produsul, chiar daca au fost schimbate culorile.

Logo-ul este clar doar la o anumita rezolutie
Utilizatorii acceseaza site-ul tau de pe diverse dispozitive, iar tu trebuie sa te asiguri ca logo-ul companiei isi pastreaza calitatea chiar daca este accesat de pe computer, laptop, tableta sau smartphone. Exista o multime de programe care iti permit sa maresti oricat doresti logo-ul, fara sa fie afectata claritatea acestuia. Este bine sa iei in calcul inca de la inceput acest aspect, deoarece este posibil ca, in timp, sa imprimi logo-ul pe un banner stradal sau pe o masina de firma. Cu alte cuvinte, un logo profesional arata la fel de bine atat pe materiale promotionale de mici dimensiuni (carti de vizita, pliante etc.), cat si pe cele de dimensiuni foarte mari.



Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *