Esti o companie noua sa una care doar doreste sa isi schimbe strategia de marketing? Daca raspunsul la aceasta intrebare este da, atunci acest articol este exact ceea ce ai nevoie pentru a-ti duce planul la bun sfarsit rapid. Odata ce site-ul companiei este disponibil online, il poti face vizibil pentru clientii si potentialii clienti prin alegerea instrumentelor potrivite. Acest lucru este posibil doar dupa ce stii foarte clar ce optiuni de promovare online ai la dispozitie, care sunt costurile pe care le implica fiecare instrument de promovare in parte si cum functioneaza.
Motoare de cautare
Majoritatea traficului de pe Internet este generat de motoarele de cautare. Trebuie sa te asiguri ca esti vizibil in rezultatele motoarelor de cautare. O optimizare corecta a site-ului pentru motoarele de cautare presupune in primul rand stabilirea unor cuvinte cheie relevante domeniului de activitate al firmei tale. Include aceste cuvinte cheie in crearea titlurilor, a descrierilor produselor, a postarilor pe blog, a imaginilor si a URL-urilor. Aceste practici poarta numele de optimizare interna (on-site). La polul opus se afla, desigur, optimizarea externa (off-site) caracterizata prin numarul si calitatea link-urilor catre o anumita pagina, contextul in care este mentionat site-ul, veridicitatea surselor in care este citat site-ul, prezenta in Social Media si numarul de actiuni (like, share, comment, tweet etc.) fiind elemente esentiale. Nu mai sta pe ganduri! Optimizeaza-ti site-ul web si devino mai vizibil atunci cand un potential client apasa butonul "Cautare".
Cataloage web
Este extrem de important ca site-ul tau sa fie adaugat in cataloagele web. Apeland la aceasta tehnica, site-ul tau la aparea in diverse cataloage de pe Internet, iar utilizatorii te vor gasi mult mai usor pe Internet. Aceasta practica imbunatateste considerabil optimizarea SEO prin legaturile ce directioneaza catre site-ul tau. Atunci cand optezi pentru acest tip de promovare, nu uita sa adaugi informatii esentiale despre afacerea ta, cum ar fi locatia, datele de contact (email, nr de telefon etc.) sau categoria (domeniul) dn care face parte.
Plata pe click
Vrei sa cheltui o suma mica de bani pentru publicitate in schimbul unor rezultate masurabile? Ai putea implementa o campanie PPC pentru site-ul tau. Detii control total asupra bugetului total si asupra sumei alocate unui cuvant cheie. In functie de publicul tinta si de locul de provenienta al acestuia (national/international) vei creare textul anuntului. De mentionat este faptul ca numarl de caractere este limitat: titlu 25 de caractere, descriere 35 de caractere, URL pana la 255 de caractere dintre care doar primele 35 vor fi afisate. Mai mult, vei plati pentru anuntul tau doar cand cineva da click pe acesta. Utilizeaza “Google AdWords” si anuntul tau va aparea in partea dreapta a rezultatelor motorului de cautare.
Retele de socializare
Oamenii petrec foarte mult timp pe retelele de socializare, iar afacerea ta trebuie sa fie prezenta. Creeaza clipuri video in care iti prezinti compania si domeniul de activitate. Posteaza-le pe contul tau de YouTube. Prezinta-ti produsele si serviciile, ofera solutii, impartaseste din experienta ta.
Creeaza o pagina de Facebook. Posteaza informatii interesante si relevante. Evita sa vorbesti prea mult despre produsele sau serviciile pe care le oferi. Posteaza si distribuie imagini, clipuri video, bancuri sau glume.
Comunica si interactioneaza cu fanii pe Twitter. Posteaza lucruri captivante si incurajeaza lumea sa le distribuie. Comunica despre proiectele, parteneriatele si programele CSR ale companiei tale. Asigura-ti prezenta pe Google+ Business Pages si tine legatura cu potentiali clienti si partenerii de afaceri. Posteaza pe Instagram poze cu sediul firmei, echipa sau evenimentele pe care le organizezi sau cele la care participi.
Nu pierde din vedere ca prezenta pe diferite retele de socializare implica mai mult timp datorita faptului ca fiecare trebuie actualizata constant. Prezenta afacerii tale pe retelele de socializare va crea o imagine buna si va contribui considerabil la crearea brand-ului si castigarea increderii clientilor.
Bloguri si forumuri
Promoveaza-te ca fiind un expert care ajuta clientii sa isi rezolve problemele, intr-un mod eficient si rapid. Implica-te in discutiile de pe forumuri, ofera solutii eficiente la problemele celorlalti membrii. Chiar daca este tentant, evita sa iti promovezi produsele sau serviciile pe forumuri si axeaza-te dupa principiul "ofera mult, primeste putin".
E-mail marketing
Pastreaza legatura pe email cu clientii tai si cu potentialii clienti. Asigura-te ca respecti politica de SPAM si incearca sa obtii acordul clientilor inainte de a le trimite email-uri. Creeaza-ti un buletin informativ cu articole utile, bancuri, curiozitati nu doar informatii legate de afacerea ta.