#Logo #WebSite #MagazinOnline #SocialMedia

Cum sa identifici publicul tinta?

Identificarea corecta a publicului tinta este un pas important in dezvoltarea unui strategii de marketing. Ce este mai important traficul pe site sau rata de conversie? Pentru a putea raspunde la aceasta intrebare, trebuie sa analizam doua situatii concrete. Un magazin online care atrage lunar 10.000 de vizitatori, inregistreaza 1.000 de vanzari, in timp ce altul, care are doar 3.000 de vizitatori lunar inregistreaza 1.500 de comenzi. In primul caz, rata de conversie este de 10%, iar in cel de-al doilea caz, rata de conversie este de 50%. De aici, putem trage concluzia ca este mult mai important sa atragi persoanele interesate de produsele sau serviciile pe care le oferi, decat sa nu ai un public tinta bine delimitat.

Daca vrei sa cresti rata de conversie este esential sa iti cunosti foarte bine publicul tinta pentru a putea sa le oferi produsele sau serviciile pe care acestia si le doresc si de care au nevoie. Nu vei obtine rezultatele pe care ti le doresti daca publicul tau tinta este "toata lumea".

In continuare, vei gasi o serie de sfaturi care te vor ajuta in procesul de identificare a publicului tinta, astfel incat sa cresti numarul vanzarilor, in timp ce economisesti timp si bani.

Consulta planul de afaceri
Obiectivele pe care le-ai stabilit si analizarea produselor si serviciilor pe care le oferi reprezinta primul pas in identificarea corecta a publicului tinta. De asemenea, analizeaza beneficiile pe care un client le are atunci cand decide sa apeleze la serviciile si produsele tale. Acestea te vor ajuta sa identifici cine sunt persoanele care cauta produsele tale online si cum le cauta. (ce cuvinte cheie folosesc, ce dispozitive utilizeaza atunci cand inregistreaza o cautare etc.)

Dezvolta profilul clientului ideal 
Aici trebuie sa incluzi toate detaliile despre un potential client, atat din punct de vedere demografic, (varsta, sex, venit lunar, starea civila, locatia etc.)  cat si psihologic. (interese, hobby-uri, valori etc.) Toate aceste informatii sunt esentiale in identificarea profilului unui potential client - cele demografice te vor ajuta sa identifici cine este persoana care va cumpara produsele sau serviciile tale, in timp ce informatiile psihologice iti vor raspunde la intrebarea de ce clientul va alege sa cumpere de la tine.

Realizeaza un sondaj pe opinie pentru clientii existenti
Opiniile clientilor existenti te pot ajuta foarte mult in procesul de identificare a publicului tinta si in acelasi timp, iti pot oferi sugestii in ceea ce priveste imbunatatirea produselor sau serviciilor. Nu trimite sondajul intregii baze de date a clientilor, ci doar clientilor care au cumparat recent din magazinul tau online. Astfel, vei obtine informatii relevante si nu te vei confrunta cu problema ca acestia nu isi mai amintesc cu exactitate experienta de care au avut parte. Pune urmatoarele intrebari:
- varsta, sex, stare civila, venit lunar, localitatea;
- ce beneficii ai atunci cand utilizezi produsul;
- ce iti place cel mai mult la produs;
- ce elemente ai schimba;
- ce te-a determinat sa il cumperi;
- ai cautat unele informatii pe care nu le-ai putut gasi pe site? Daca da, care au fost acelea;
- ce alte produse ti-ai dori sa cumperi de pe site-ul nostru, dar nu le-ai gasit.

Determina-i pe clienti sa raspunda la intrebarile tale prin oferirea unui cupon de cumparaturi sau a unei reduceri. Pentru a primi rapid raspunsurile din partea acestora, include un call to action de tipul "trimite-ne raspunsurile tale in maxim 5 zile si vei primi un cupon de reducere in valoare de ...".

Pune in practica informatiile obtinute
Informatiile obtinute nu au nici o valoare daca nu le folosesti in vederea imbunatatirii produselor, serviciilor sau strategiei de marketing. Foloseste toate mijloacele prin care poti ajunge la potentialii clienti, fie ca este vorba de retelele de socializare (Facebook, Twitter, LinkedIn, Pinterest, Instagram etc.), fie de o campanie PPC (pay-per-click) pe Google AdWords.

Scopul tau este de a atrage cat mai multi vizitatori interesati de produsele sau serviciile tale, nu pe cei care au ajuns pe site-ul tau din intamplare. Asadar, tine de tine sa dezvolti strategii care ii vor determina sa acceseze site-ul si sa inregistreze o vanzare.

Optimizare SEO by SEOElite

Web Design realizat de DowMedia

Gazduire Web by BugetHost

© Toate drepturile rezervate - Dow Media Consulting SRL - Splaiul Independentei 202B, Bucuresti, Sector 6
cloud-synckeyboardlaptop-phone