Tehnologia face parte din viata noastra de zi cu zi, atat la locul de munca, cat si in viata personala. Smartphone-urile au un loc atat de bine stabilit in viata noastra, incat este aproape imposibil sa mergi pe strada sau in autobuz fara sa vezi cel putin o persoana care fie se joaca sau asculta muzica, fie vorbeste la telefon sau raspunde la un email. Dispozitivele mobile s-au dezvoltat atat de mult, incat poti accesa toate datele de care ai nevoie direct de pe smartphone, fara sa fii nevoit sa mergi la birou pentru a modifica un document sau pentru a trimite un fisier important unui partener de afaceri.
Odata cu schimbarea comportamentului oamenilor de a utiliza echipamente tehnologice care le usureaza munca, a aparut si necesitatea companiilor de a dezvolta applicatii special create pentru telefonul mobil. Insa, faptul ca exista peste 1.5 milioane de aplicatii care pot fi descarcate din cele mai mari magazine de aplicatii (1.5 milioane in Google Play, 1.4 milioane in Apple App Store, 360.000 in Amazon Appstore, 340.000 in Windows Phone Store si 130.000 in Blackberry World) , este din ce in ce mai greu sa faci propria aplicatie cunoscuta. La fel cum site-ul companiei trebuie optimizat pentru motoarele de cautare (SEO), aplicatia pentru mobil trebuie optimizata pentru magazinul de aplicatii. (ASO= app store optimization)
Ce este optimizarea pentru magazinul de aplicatii (ASO)?
ASO este procesul prin care o aplicatie trebuie optimizata pentru a fi usor gasita in magazinele de aplicatii. La fel ca in cazul motoarelor de cautare, fiecare sistem de operare foloseste algoritmi diferiti in ceea ce priveste pozitionarea aplicatiilor cand un utilizator inregistreaza o cautare. Cu alte cuvinte, daca aplicatia va fi disponibila atat pentru Android, cat si pentru iOS, trebuie sa dezvolti doua strategii diferite. Scopul unei strategii ASO este simplu: atragerea unui numar mare de clienti si determinarea acestora sa descarce aplicatia.
Cei mai importanti factori ai optimizarii pentru magazinul de aplicatii sunt:
Titlul - titlul trebuie sa contina cuvantul cheie pe care potentialii clienti il cauta cel mai des. Pentru a identifica acel cuvant cheie trebuie sa te documentezi, chiar daca poate fi un proces consumator de timp.
Cuvinte cheie - o pozitionare buna in rezultatele magazinelor de aplicatii se contureaza in jurul cuvintelor cheie. Online gasesti o multime de instrumente care te ajuta sa identifici cuvintele cheie cele mai utilizate de clientii tai si, in acelasi timp, sa te familiarizezi cu comportamentul, dorintele si nevoile acestora.
Desi nu detii control total asupra lor, alte elemente precum numarul de descarcari al aplicatiei sau recenziile clientilor contribuie in procesul ASO.
Procesul de optimizare pentru magazinele de aplicatii necesita timp, in special datorita faptului ca utilizatorii isi schimba comportamentul, iar aplicatia trebuie optimizata in functie de rezultatele obtinute. Acest proces implica timp si energie, insa o optimizare corecta te va ajuta sa iti indeplinesti rapid obiectivele.