Odata cu sezonul sarbatorilor de iarna, numarul vizitatorilor pe site si al comenzilor inregistrate creste de la o zi la alta. Insa unde se pozitioneaza site-ul tau dupa ce acest sezon ia sfarsit? In cele mai multe cazuri revine la normal, adica vanzarile si numarul vizitatorilor este la fel ca inainte de aceasta perioada aglomerata. Diferentiaza-te de concurenta si profita de aceasta ocazie pentru a transforma cumparatorii de sezon in clienti loiali. In aceasta perioada trebuie sa te concentrezi atat pe persoanele care au cumparat produsele din magazinul tau online, insa si pe cele care primesc cadoul respectiv. Iata cateva modalitati eficiente de a atrage aceste doua categorii de public.
Include un card cadou in fiecare pachet trimis in aceasta perioada
In acest fel, chiar daca destinatarul nu stie foarte multe lucruri despre compania ta, il vei motiva sa acceseze site-ul si sa afle mai multe despre domeniul tau de activitate si produsele pe care le oferi. Este o modalitate simpla si eficienta de a intra in legatura directa cu persoana care primeste cadoul.
Acorda atentie comeznilor returnate
In primele doua saptamani de dupa Craciun, intre 15% si 20% dintre comenzile inregistrate online sunt returnate. Clientii sunt deja nemultumiti de faptul ca trebuie sa piarda timp pentru a returna produsului, asa ca nu le ingreuna si mai mult situatia. Ofera transport gratuit la returnarea unui produs si lasa-i pe clienti sa aleaga un alt produs cu care sa il inlocuiasca pe cel primit cadou din partea apropiatilor. Priveste acest proces ca pe un lucru pozitiv: intri in contact cu persoana care a primit cadoul.
Include in fiecare pachet un catalog cu produsele aflate la promotie
O campanie cross-selling este o idee extraordinara in orice moment al anului, insa in perioada sarbatorilor este mult mai eficienta. Chiar daca destinatarul cadoului nu stie foarte multe lucruri despre produsele pe care le oferi, un catalog cu reduceri ii va starni curiozitatea. Chiar daca acesta nu va plasa imerdiat o comanda, daca va fi multumit de produsul pe care l-a primit, cu siguranta isi va aminti de catalog si va continua sa caute si alte promotii in cadrul magazinului online.
Imbunatateste serviciul de relatii cu clientii
Dupa ce a trecut toata euforia despachetarii cadourilor de Craciun, clientii s-ar putea sa aiba intrebari legate de utilizarea produsului. Asadar, serviciul de relatii cu clientii trebuie sa se ridice la nivelul asteptarilor clientilor. Ofera multiple canale prin care sa oferi suport clientilor (social media, chat online, email, telefon) si lasa-i pe clienti sa aleaga varianta pe care o doresc. Peste 50% dintre clientii care isi fac in mod constant cumparaturile online doresc sa primeasca un raspuns rapid indiferent ca mesajul transmis este in afara orelor de program sau in weekend.
Trimite un email (sau o felicitare) de multumire
Intra in contcat cu clientul la cateva zile dupa ce comanda a fost livrata. Un email de multumire ca a ales produsele tale, sau chiar o felicitare scrisa de mana trimisa prin posta este un gest pe care clientul si-l va aminti cu placere o buna perioada de timp de acum incolo. Indiferent de varianta pe care o alegi, nu trimite un text standard clientilor, ci adauga o nota personala fiecaruia. Stim ca acest lucru iti va ocupa o buna perioada din timpul petrecut la birou, insa clientii vor aprecia gestul tau si le vei castiga increderea.